Zdravé oříšky

Kromě toho, že jsou oříšky velmi chutné, mohou mít na lidský organismus a zdraví velmi pozitivní účinky. Vše se odvíjí do hesla: všeho s mírou. Vždyť nic se nemá přehánět a ani přemrštěná dávka ovoce a s ním vitamínu C není člověku prospěšná a může mu způsobit mnohé potíže. Pokud tedy budeme mlsat ve zdravé míře, můžeme očekávat spíše to dobré. Takže, co který druh této pochutiny dokáže?

nuts-3248743_1280

Vlašské ořechy patří mezi nejrozšířenější druh na našem území. Jejich „superschopnost“ spočívá v tom, že snižují cholesterol, a to až o 0,3 mmol/l. Tento skvělý výsledek dokazuje 13 studií provedených na více než 365 lidech. Stačí pouhých 30 g denně.

Kešu zase vynikají velkým obsahem železa (mají ho dokonce dvakrát více než hovězí maso). Železo pak pomáhá roznášet kyslík v těle, což způsobuje zvýšenou koncentraci a také působení vůči únavě.

Lískové ořechy jsou prospěšné pro lidský organismus jako celek. Obsahují mononenasycené tuky prospěšné srdci a extrémní zdroj vitamínu E, který pomáhá chránit buňky. Dále v nich najdeme velké množství vlákniny, vápníku, hořčíku, zinku, kyseliny listové a biotin, čímž se řadí mezi všestranné prospívající potraviny.

hazelnuts-73939_1280

Arašídy pomáhají zase při hubnutí. Obsahují totiž tuky, bílkoviny a vlákninu, které udržují pocit sytosti po delší dobu. Podle jistého výzkumu jsou při dietě mnohem stabilnější pro drobné snížení a následné udržení hmotnosti než nízkotučné výrobky.

Pekanové ořechy obsahují zinek, který je velmi důležitý pro správnou funkci bílých krvinek bojujících s bakteriemi a viry. Mohou proto pomoci při chřipce či nachlazení.

Pistácie jsou zase bohaté na draslík, který pomáhá snižovat krevní tlak.

Para ořechy obsahují selen, který pomáhá ochraňovat buňky, čímž slouží jako prevence proti některým druhům rakoviny (např. močového měchýře či prostaty). Denní potřebu navíc splníte pouhými dvěma kusy tohoto druhu.

Mandle pomáhají vysokým obsahem vlákniny a hořčíku vyrovnávat se s diabetem. Díky nulovému obsahu sacharidů navíc mají nízký glykemický index.

Pokud vás tedy trápí některý z uvedených neduhů, o němž jste se výše dočetli, zkuste si mlsnout. Stačí opravdu málo – pár kusů až hrst denně.