Vedoucí místní SEO predikce: Reserve u Google bude růst, místní inventář v reálném čase se stává reálný

Místní (Local) SEO bylo již dlouhou dobou velmi podceňovanou disciplínou v oblasti digitálního marketingu. Avšak management a optimalizace obsahu byznysů v okolí a také recenze, které zahrnují také recenze pro značky nacházejících se ve více lokacích, přímo či nepřímo ovlivňují triliony dolarů v ročním spotřebitelském grafu útraty.
 
Zhruba devadesát procent všech prodejů a nákupů a ještě větší procento všech transakcí služeb se stává off-line. Ale vyhledávání, recenze a nějaké doporučení na sociálních sítích nyní ovlivňují velkou část amerických spotřebitelů v jejich rozhodování o nákupu.
 
Od doby, kdy vyhledávání na mobilních zařízeních naprosto převzalo a převýšilo vyhledávání na stolních zařízeních někdy před dvěma lety, více a více marketérů došlo k tomu, že důležitost místního SEO nelze jen tak zanedbat a že jeho dopad na spodní část spotřebitelského hrdla „připraven k nákupu“ je bezpochyby více než velký. Google také velice zdůraznil a zvýraznil vzrůstající tlak na místní vyhledávání a také na Google My business (GMB), čímž přidal ještě více nových a neokoukaných funkcí a možností během minulých dvou let.
 
Abychom lépe pochopili, kam vlastně místní SEO (a Google) směřuje, zeptali jsme se vedoucích SEO praktiků a expertů, aby nám nabídli nějakou tu radu pro rok 2019. Následující řádky a odstavce jsou jejich pozorování, předpovědi a následně také i doporučení.
 
Mike Blumenthal – Google bude pokračovat s vývojem možností transakce přímo z vědomostního panelu. Budou pokračovat s uzavíráním nových a nových partnerství pro jejich Reserve společně s Googlem, který do něj zahrne integraci s velkými hráči jako je Yelp nebo budou vyvíjet nástroje pro další segmenty. K tomu všemu se chystají vybudovat nějaké zádní vrátka k uživatelskému rozhraní reserve, které jim dovolí zvládnout kompletní transakce v určitém, vysoko-hodnotovém, vertikálním schématu jako jsou například hotely.
 
„AR se začne ukazovat v konverzaci ohledně optimalizace místního vyhledávání“
 
„Podnikatelé a podniky začnou vidět hodnotu a cenu v získávání a používání jejich vlastních recenzí pro místní obsah a jako důkaz jejich autority na sociálních sítích.“
 
Mary Bowling – Jen nakrmte tu bestii Google! Čím více informací o vašem podniku, vašich produktech a vašich službách budete schopni poslat velmi jasně Googlu, tím více vás Google pochopí a více pochopí to, co vlastně děláte, kde to děláte a jaké žádosti by vaše společnost mohla být tou nejlepší odpovědí. Poskytněte tuto informaci skrze GMB a další místní seznamy, vaši strukturu internetové stránky, obsah a schéma, informace o vaší autoritě v průmyslu, relevantní zmínky v médiích a také další podporující reálné a hodnotné recenze.
 
Miriam Ellis – Místní inventář v reálném čase se konečně stal skutečnou věcí. Pointy právě překročil jednoprocentní hranici adopcí ze všech amerických obchodních řetězců. Jejich zařízení a jejich nově započaté partnerství s Googlem a jeho funkcí „See What’s in store“ (Co je právě v prodeji) začne být taky pociťováno i v místních lokacích. Ti, kteří si pospíší a půjdou stejnou cestou s Googlem budou dozajista odměněni.
 
„Udržitelné praktiky místního podnikání se stanou čím dál více vlivnější v oblasti rozhodování spotřebitelů, stejně jako američtí občané nyní zakouší čím dál větší tlak ohledně změny klimatu v následujících hlavních volbách. Místní podnikatelé by měli zkontrolovat jejich modely, aby měli „zelenou“ nejen na semaforu, a měli by se pokusit prodat jejich posunutí směrem k udržitelnému a zodpovědnému podnikání.“
 
„Reputace bude vládnout internetovému marketingu. Moz zjistil, že skoro devadesát jedna procent všech dotázaných marketérů souhlasí, že recenze ovlivňují hodnocení a Google sdělil, že dvacet sedm procent všech místních podnikatelů má úmysl číst si tyto recenze o specifických podnicích. Místní byznysy musí zaujmout velmi pevný postoj na celý jejich cyklus správy internetových recenzí.“
 
Joy Hawkins – Předpovídám, že Google My Business přidá další otázky a odpovědi do jejich rámce (což mělo být již dávno), bude pokračovat se spouštěním a vývojem reklam místních služeb pro další průmysly a také najdou způsob, jak nastavit příspěvky v jejich rámci.“
 
Dan Leibson – Bing bude pokračovat dále zaostávat velmi, velmi daleko v té nejkritičtější oblasti nynějšího věku, což je vyhledávání pomocí hlasu, v optimalizaci. Data jsou zcela jasná a určitá: Amazon Echo má skoro sedmdesáti procentní podíl na trhu, byť experti na hlasové vyhledávání pokračují s propagací až přílišného spoléhání se na Google, hlavně co se týče vyhledávání pomocí hlasu místního. Také, data místního vyhledávání Bingu a také zkušenosti s ním jsou daleko horší než ty od Google, takže nějaká ta práce na optimalizaci bude velice brzo.
 
„Důležitost internetových stránek bude neustále narůstat a stane se velkým trendem v roce 2019. Jak se budou značky neustále více vyvíjet a nalévat dolary do jejich vlastních produktů a prostředků, jejich dominance v místním vyhledávání bude dále růst a jejich SMB bude zaostávat.“
 
„Hromadné místní výsledky od google budou pokračovat ve zhoršování a budou čím dál tím horší. Vypadá to zcela jasně, že hlavní zaměření na kvantitu funkcí a jejich urychlené spouštění velmi negativně ovlivnilo jejich hromadné místní vyhledávání až příliš těžce. Určitě se připravte na to, že uvidíte automatické schémata generace recenzí v roce 2019, daleko více náplně s klíčovými slovy v názvech podniků a podnikání a také více falešných lokací. Koneckonců to funguje a ta negativní stránka není zas tak dlouhá.“
 
David Mihm – Mike Blumenthal udělal velmi dobrou práci v propagaci konceptu „Google jako domovské stránky“, ale myslím si, že rok 2019 bude rokem, kdy se byznysy (a ostatně také agentury) konečně vzpamatují a uvědomí si,  jak drasticky odlišný a hluboký je to koncept, tedy alespoň když se zamyslíte nad případným SEO.
 
„V jednom z příběhů, který jsme mohli zachytit v roce 2018, Google učinil důležité vylepšení některých místních značeních. Právě nyní propaguje termín „Byznys profil“, který má nahradit více ezoterický „vědomostní panel“ (tedy takový manévr, kterému tleskám).“
 
„Tento daleko více přístupnější balíček začne pomáhat průměrnému majiteli místního byznysu uvědomit si, že Google My Business je skutečně přirozeným místem pro začátek jejich marketingové cesty na Google, v tom samém směru, v jakém byste aktualizovali svůj profil na Facebooku nebo na LinkedIn.“
 
„A k úplně propracovanému, dobře optimalizovanému byznys profilu, který bude daleko lépe převádět přímé vyhledávání od zákazníků, kteří se po vás budou shánět, myslím, že uvidíme daleko více a více příkladů toho, kdy obsah přidaný na Google My Business začne informovat o jisté relevanci pro určité žádosti objevování ve vyhledávání.“
 
„Také předpovídám, že rok 2019 bude rokem, ve kterém komunikace bude hlavní funkcí v GMB. NA straně SMB to vypadá, že je komunikace tou nejpřirozenější cestou pro Google, jak investovat a zhodnotit své peníze v dalších krocích. Drží to podniky neustále zapojeny s GMB. Je to funkce, která nezahrnuje vytváření obsahu na straně podniků – oblast, se kterou se historicky bojovalo nejvíce. Poskytuje to daleko lehčí transakční mechanismus pro mnohem komplikovanější průmysly nebo průmysly, kde Reserve je daleko více komplexnější než jednoduchá zkušenost zákazníka.“
 
„Na straně konzumenta to bude cílit na bod bolesti pro vyhledávající mileniály. Také to drží vyhledávání v ekosystému Google, na rozdíl od toho, když je ztratí kliknutím na jinou stránku. Jak bude GMB růst a bude více interaktivnější, komunikace se bude stávat daleko důležitější součástí těchto snah.“
 
Andrew Shotland – optimalizace pro vyhledávání na internetu pomocí hlasu se stane mnohem častější a důležitější součástí všech požadavků na SEO služby, i když konzultanti a experti pro to neudělají nic víc, než že udělají normální SEO.
 
„Blog, na který se budou nahrávat rozpočty, se začne měnit v GMB rozpočet pro management příspěvků.“
 
„Budování odkazů bude stále pokračovat v tom, že bude tou nejběžnější a nejčastější součástí vašeho místního SEO rozpočtu, bez žádného přihlédnutí k E-A-T optimalizaci, cílení na vyhledávací úmysl nebo jakoukoliv jinou taktiku, o které jste mohli číst, ba i dokonce v tomto článku.“