I když internetové prohlížeče se stávají čím dál více a více pokročilejší, to neznamená, že byste měli budovat své webové stránky tak, že víte, že jenom ty nejnovější internetové prohlížeče mohou vaše stránky podporovat, nebo je hloupé budovat webové stránky tak, že je GoogleBot, internetový procháteč od Google, nebude moci plně projít a indexovat. To byla jedna z rad od reprezentanta Google Johna Muellera, když se jej zeptali na Googlův postoj k modernizaci GoogleBota na co možná nejnovější verzi Google Chrome.
Buďte konzervativní. Mueller sdělil, že je to jeho názor, že byste měli udělat vaše internetové stránky „schopné spolupracovat se statusem quo“ toho, jak vlastně GoogleBot nyní prochází internet. Řekl, že by bylo úplně nejlepší udělat tohle než „raději čekat na větší změny“, pokud vás vůbec vyhledávání na internetu zajímá.
Tweet. Tady je několik tweetů s otázkou a odpovědí od Johna Muellera:
Tázají – Kaushal Thakkar
- To JohnMu = Na I/O 2018 jste specifikoval, že budete vytvářet GoogleBota daleko blíže ku obrazu moderního chrome. Moje internetová stránka není správně a úplně indexována, neboť není plně kompatibilní s Google Chrome 4.1. Měl bych stránku udělat zpětně kompatibilní nebo počkat na GoogleBota, až se stane lepším a modernějším? Postřehy mi pomohou učinit to správné rozhodnutí.
Odpověď
- Doporučuji udělat stránku tak, aby mohla spolupracovat a fungovat se statusem quo, spíše než čekat na větší změny, pokud se vůbec zajímáte o vyhledávání na internetu.
Proč na tom záleží. Google je velmi důležitý zdroj provozu pro drtivou většinu stránek na internetu. Díky tomu se chcete stoprocentně ujistit, že Google je zcela schopen projít vaší internetovou stránku a indexovat obsah na vaší internetové stránce. Aniž by byl schopen projít a indexovat vaší webovou stránku, nelze očekávat, že byste měli alespoň malou šanci, že tyto internetové stránky se vůbec ohodnotí pro Google vyhledávání u klíčových slov, které lidé na internetu mohou vyhledávat, aby našli vaše internetové stránky. Takže pokud se budete příliš piplat s vaší internetovou stránkou do toho bodu, že bude Google zmatený, může to v poslední řadě vést také k tomu, že se stránka vůbec nebude ukazovat ve výsledcích vyhledávání.